måndag 8 februari 2010

En liten bit av mig dör varje gång jag äter..


Hela dagen har gått bra ur fastesynpunkt. Men nu när det var dags för barnet att äta så bara vräkte jag i mig, precis som jag aldrig sett mat och annat skit innan.. VARFÖR!!!!??????

Lite av mig själv dör varje gång jag äter, iaf när jag äter mer än det som är planerat. Jag laxerar mer eller mindre varje dag. Har ingen normal tarmfunktion för fem öre. Det ger mig också ångest kan jag lova. FUCK!!!

Önskar jag kunde spy. Det gick ju då för ett par dagar sen, men sen har det tagit stop. Äter jag absolut inget på dagen så får jag sån huvudvärk att jag tror jag ska smälla av...vad har ni för tips under fastan??? jag dricker ju massor för att försöka motverka huvuvärken, men det verkar inte vilja funka.

Har hur som helst slängt halva vårt frysinnehåll idag. Hade en period då jag bakade en del kakor och annat skit, men det har jag nu slängt!!!! BRA JOBBAT Tess!! lite går det framåt i alla fall.


Imorgon har jag inget planerat förutom att lämna barnet vid halv åtta på morgonen. Sen går jag direkt till min säng och sover HELA dagen, om den här natten blir lika jävlig som natten till idag vill säga. Annars har jag tänkt vara duktig och städa här hemma, så det är kliniskt rent när sambon kommer hem igen på torsdag..men sova är lockande. För då slipper man tänka på mat =)

Hjälp mig snälla ni!!

De senaste dagarna har jag tänkt allt mer på mitt fd självskadebeteende. Jag suktar efter rakbladet mot min arm varje gång jag går på toaletten (där min rakhyvel hänger fint i ett rosa snöre!!). Har en massa engångsrakhyvlar som jag skulle kunna pilla sönder. Men jag skulle inte klara av Sambons förkrossande ledsamhet om han skulle se nya skärmärken på min kropp. Jag har ju varit fri i snart 3 år (eller något sådant, har ingen direkt koll, allt innan barnet kom är i en gigantisk dimma av överdoser och psykbesök...)

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag tror på dig! Dina barn tror på dig och din man tror på dig! Nu är det bara du själv kvar, du vet själv om att du klarar det så släng bort rakhyvlarna! Du mår inte bättre av dem. Du blir inte lyckligare av att skära dig. Så visa dem att du klarar dig bra utan dem!

jac sa...

usch alltså :( känner igen mig.. vet dock inte heller hur jag ska göra under fasta för jag själv mår illa om jag dricker för mycket vatten :S