tisdag 9 februari 2010

"Hetsa med ögonen.."

Jag måste vara konstig. Som nu när jag inte äter, då kan jag sitta i timmar och kolla på recept och bilder på "vackra" och goda maträtter, bakverk osv...magen kurrar snabbare än fläkten på datorn surrar. (rimmar...LOL)

Men det måste ha att göra med att jag kan kolla på allt det där och sen bara klicka ner fönstret och gå ifrån datorn. Att det är något slags lyckande att "hetsa med ögonen" istället för med munnen och känna hur magen fylls.

Är det bara jag som är/gör sådant härnt?

5 kommentarer:

jac sa...

jag är likadan, du är inte ensam. jag brukar lukta också. brukar stoppa näsan i min pojväns tomma chipspåse och bara suga i mig lukten. eller av mat, men bara då jag vet att jag kan behärska mig.

ch sa...

vikt: 63
längd: 174
bmi: 20.8

visserligen gillar jag inte räkna bmi eftersom det är missanvissande för vältränade personer....har nästan inge fett på kroppen, utebliven mens osv...

ch sa...

jag håller med dig :) de är så kul med fotboll och de är lätt sätt att få träning på....trivs du med dig själv nu? :)

a sa...

jag har svårt för att göra sånt, blir bara mer sugen på att äta så jag undviker tankar och bilder på mat och godis. x) vi alla äro olika.

a sa...

Sv: jag tycker också att det var kul att hitta din blogg. ;) har man en till man kan läsa. (: