tisdag 9 februari 2010

Pannkakor men inget mjöl.

Jag nekar inte mitt barn mat. Skulle aldrig hända!!! Inte en fet chans.
Men nu har barnet vaknat även mitt i natten och yrat om pannkakor så jag tänkte att jag skulle laga det till kvällsmaten idag. MEN vi har inget mjöl (och göra pannkakor utan mjöl går ju inte, testade..) Eller har ni ngt tips?? (utan att behöva gå och handla..jag har alltså inte ngn form av ens substitut till mjöl...)

Grejen är den att jag känner att jag är på bristningsgränsen hela tiden att hetsa och skulle jag då bege mig till affären för att köpa mjöl, så visst jag kommer säkerligen inte handla ngt annat än just mjöl. Men mycket mjöl, och med mjöl kan man baka MASSA godsaker som man sen kan vräka i sig.

Antingen får jag hålla tummarna för att dom käkar pannkakor till mellanmål på förskolan eller att barnet har väääldigt dåligt minne och glömt av tanken på pannkakor.

Jag vill inte ta mig till affären. Det finns ju potatis och köttbullar som barnet kan äta..

Nu måste jag sysselsätta mig med ngt..än så länge har jag bara druckit en kopp Grönt the utan mjölk..ska väl tillägga att jag sov mellan 8 och 12.30...hehe..

1 kommentar:

E sa...

Du har inte potatismjöl hemma? Jag vet en kompis som är glutenintolerant som brukade göra pannkakor av potatismjöl, hur dom smakar vet jag dock inte